Thursday, March 15, 2007

Guiding Light /// Yol Gösteren Işık

Dear Candan,
I watched the video of your Conn College Memorial service last Friday and your absence seemed so much more upsetting. Sometimes on certain days I am just able to go about and remember all the wonderful things you have done and the wonderful presence you have been in my life and have ignored the realities. I have been so fortunate to have had you in my life. Thank you so much for being you and allowing me to see the potential optimism and perseverence that is possible of a person to extract from themself. But the funny thing is that it was so easy for you. that was just you...outspoken, humblingly generous, unconditionally welcoming and unassuming. Your talent and drive is an inspiration to me. To be able to endure what you went through is an immense task that not many people in this world could do. Candan, you were so silly and expected so much of yourself. It was a beautiful and painful thing to watch. I miss your smile!!!!! and your laughter and comforting thoughts. It didn't matter how much crap was going on in your life, but you remarkably without fail would level with me and get in my head and talk to me like a sister. I value this so much. I've never made a friend so quickly.
On March 11th I had a weird feeling. It is unsettling that a year has passed since your death. For a year you have been silenced. But in truth this silence is an allusion because you are a big part of who I am and I know you have inspired other people. I went salsa dancing for you on Saturday night. I wanted to dance because you can't now and I knew you would be proud of me. You danced like you knew you were the hottest thing on earth.....and you were!! :) The best dancing buddy ever. You very successfully found the balance in enjoying your talents and humbly coexisting with the rest of the common world. I admire this. I see you as a beautiful, quirky, unique, giving, loving, thoughtful, pensive, outgoing, active spirit that lived in this world in a way that I aspire to: enjoying the people around me, engaging in every opportunity, and serving as a light for hurting souls like myself. I love you forever Candan. You have helped and healed me. Hugs and kisses to you, beautiful Melek :)

--------------------------------------------

Dear Candan,

Geçen Cuma Conn College’deki seni anma töreninin video’sunu izledim ve yokluğun çok çok daha üzücü göründü. Kimi günlerde bazen düşüncelerimi toparlayabildiğim ve yapmış olduğun harika şeyleri anımsadığım oluyor, yaşamımda eşşiz yer almışlığını ve tatsız olabilecek gerçekleri görmezden gelebilme becerini düşünüyorum. Yaşamımda bulunmuş olduğun için ne şanslıyım! Sağol kendin olduğun için, bir insanın kendi içinden çıkarabileceği potansiyel iyimserlik ve sebatı görmeme yol açtığın için. Ancak garip olan şey, bunu sana pek kolay gelmesiydi. O sendin işte… açık sözlü, utandıracak ölçüde cömert, koşulsuz kabul edici ve alçakgönüllü. Senin yeteneğin ve iç gücün bana ilham veriyor. Başından geçenlere katlanabilmek, bu dünyadaki pek fazla insanın beceremeyeceği muazzam bir işti. Candan, ne kadar saftın, kendinden ne kadar çok şey bekledin. İzlemek güzel ve acı verici bir şeydi. Gülümsemeni özlüyorum!!!!! ve kahkahanı ve rahatlatıcı düşüncelerini. Yaşamında ne kadar berbatlık olduğu önemli değildi, hayranlık verici bir şekilde hiç aksatmadan benimle özdeşleşir, düşüncelerime girer ve kardeş gibi konuşurdun. Buna öylesine değer veriyorum ki… Hiç bu kadar çabuk arkadaş edinmemiştim.

11 Mart’ta garip bir hisse kapıldım. Ölümünden bu yana bir yıl geçmiş olması rahtasızlık verdi. Bir yıl oldu sen sessizleşeli. Ama gerçekte bu sessizlik söz gereği çünkü sen kimliğimin büyük bir parçasısın ve başkalarına iham kaynağı olduğunu biliyorum. Cumartesi akşamı senin için salsa yapmaya gittim. Dans etmek istedim çünkü artık sen edemiyordun ve benimle övüneceğini biliyordum. Sen dünyadaki en görkemli şey olduğunu biliyor gibi dans ederdin ...... öyleydin de!! :) Sonsuza dek en iyi dans eden dost. Yeteneklerinin sefasını sürmek ile bilinen dünyanın geri kalanıyla bir arada yaşamak arasındaki dengeyi büyük başarıyla bulmuştun. Buna hayranım. Seni bu dünyada benim erişmeye çalıştığım bir şekilde - çevremdeki kişilerden hoşlanabilen, her fırsatı değerlendirebilen, kendim gibi acı çeken ruhlara bir ışık görevi yapabilen – yaşamış güzel, sürpriz dolu, eşsiz, verici, sevgi dolu, anlayışlı, derin düşünen, dışa dönük, etkin bir kişilik olarak görüyorum. Seni sonsuz kadar seveceğim Candan. Bana yardım ettin, beni iyileştirdin. Seni kucaklar ve öperim, güzel Melek :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home